web-traffic

Manapság rengeteg információt lehet fellelni azzal kapcsolatban, hogy mennyi mindenre kellene figyelnünk a weboldalunkon, hogy átlagon felüli konverziót érjen el. Addig viszont felesleges az ilyen dolgokkal foglalkozni amíg nincsen látogatottsága az oldalunknak. Nézzük milyen módszerekkel tehetünk szert forgalomra.

Először is szögezzük le, hogy ami hatékony az nincs ingyen. Nem, a blogodba a tartalmat nem ingyen állítod elő. Hacsak nem ingyen dolgozol :)

Megbízhatsz egy szakembert a keresőoptimalizálással, hogy előre kerülj adott kifejezésekre a találati listában. Ha jó szakembert bérelsz fel akkor lassan fog beindulni a látogatók áramlása és sok pénzt is fogsz költeni rá. Mivel a Google állandóan változtatja az algoritmusát amivel rangsorolja a weboldalakat, ezért az eredmény tartósságában sem lehetsz biztos. A megszerzett pozíciód megtartásához folyamatosan fizetned kell a SEO szakid. Tehát sok pénzbe kerül és bizonytalanság övezi ezt a módszert. Mégis az alapvető keresőoptimalizálási feladatokat érdemes elvégezni. Ha nem vagy benne biztos, hogy a honlapod készítője tisztában volt-e az alapokkal, akkor kérj segítséget egy profitól és rakasd rendbe a hiányosságokat!

Szerezhetsz még látogatót online felületen elhelyezett hirdetéssel. Hála a Facebooknak és a Google-nek nagyon jól célzott hirdetéseket tudsz venni, egészen olcsón (a többi médiához viszonyítva). Pont azért lesz jó ára, mert a célközönség meghatározásnál csökkenteni tudod a megjelenések számát azzal, hogy nem jeleníted meg a reklámodat olyanoknak akiket nem érdekelhet a portékád. Így például a horgászfelszerelés hirdetése nem fog megjelenni a tini lányoknak. Minél többet tudsz a vevőidről annál kevesebbe fog kerülni egy vásárló megszerzése. Ennek a módszernek nagyon nagy előnye, hogy ami egyszer működött, akkor az egy darabig még működni is fog. Tehát a sikered megismételhető ha követed a receptet. Persze ez a módszer is lehet drága. Ha magad állsz neki hirdetéseket csinálni úgy hogy nem ez a szakmád, akkor érhetnek meglepetések.

Milyen lehetőségek vannak még? Készíts minőségi tartalmat! Írj cikkeket, készíts videókat vagy hanganyagokat, adj valamit ingyen a tudásodból. Szólj hozzá olyan fórumok, csoportok témáihoz akik a potenciális vevőid közé tartoznak. Vigyázz! Hasznos hozzászólás legyen, ne a weblapod linkeld be, hogy vegyétek a cuccom! Ennél a módszernél legyen mindig kitöltve valami infó, ami alapján eltalálnak a honlapodra. Az emberek kíváncsiak, ha valaki okosakat mond akkor leellenőrzik a profilját. Ezek a látogatószerzés gerilla módszerei. Az idődet áldozod, hogy látogatókat szerezz. Itt kiélheted a kreativitásod, míg az előző két módszernél megbízhatsz egy profit.

Egy pro tipp a végére: ha rendszeresen gyártasz tartalmat, akkor a legfrissebbet mindig rakd bele az e-mail aláírásodba!