A média folyton az arcunkba tolja, hogy aki sikeres az üzleti életben annak az élete pompa és csillogás és mindig boldogok. Pedig koránt sem a pénz és a csillogás tesz boldoggá. A siker defíniciójáról is filozofálhatnék, de ez a cikk nem erről fog szólni. Egy olyan szemléletet szeretnék mutatni neked, amivel sikereket tudsz elérni az üzleti életben és ráadásként még téged is boldoggá tesz.
Szóval mi is az az egyetlen dolog amit tenned kell a sikerhez? Meg kell változtatnod a gondolkodásmódod. Hát köszi, mondhatnád erre, de mindjárt kifejtem, hogy mit értek alatta 🙂
Szóval, sokan arra fókuszálnak az üzletben, hogy hogyan tehetnek szert még több pénzre. Nyilván mikor kényszer helyzetben vagy, küzdesz a túlélésért, akkor nem nagyon tudsz másra koncentrálni, de ez akkor sem a legkifizetődőbb nézőpont. Ha erre koncentrálsz akkor egyre többet fogsz dolgozni, többet is fogsz valószínűleg keresni, de legbelül érezni fogod, hogy ez csak gyilkolja a lelked.
Mit kell hát másképp nézned?
Koncentrálj arra, hogy hogyan adhatnál még több értéket a termékedhez / szolgáltatásodhoz, hogy még jobb legyen a vásárlóidnak. Olyan dolgokra gondolj amitől könnyebb lesz az élete a vevőidnek, megoldja valamilyen fájó problémájukat. Javaslom, hogy ne csak ötletelj arról, hogy szerinted mi az ami plusz értéket jelenteni a vevőid számára hanem a hipotéziseidnek járj utána. Kérdezd meg a vásárlóidat, tarts piackutatást. Bele kell fektetned az energiát abba, hogy megismerd a célpiacod.
Nézd végig a konkurenciáid közösségi oldalait, weboldalait. A vásárló véleményekből sok jó ötletet lehet meríteni. Rájöhetsz így az esetleges hiányosságaidra is.
Lássunk néhány példát. Egy ügyfelem személyi edző. Korábban versenyzett is. Ő nagyon jól tudja, hogy mennyire sok energia befektetés minden nap elkészíteni és kimérni az étkezéseit. Így jött az ötlete, hogy akkor ő bizony az étrend tanácsadás mellett ki is szállítja az aznapi kajádat. Grammra pontosan kimérve a céljaidnak megfelelően összeállított étrendet. Nem kicsit könnyítette meg így az ügyfeleinek az értékét, és nem is véletlen, hogy népszerű lett a szolgáltatása 🙂
Rengeteg webshop létezik már magyarországon is. Nagyon sokan csak a lehető legminimálisabb infókat hajlandóak feltenni a termékekről. Mert hogy „túl sokat” kell dolgozni egy termékkel ha bőséges információval látjuk el. A legtöbb vásárló mit fog csinálni amikor tájékozódik? Megveszi attól akinél fenn voltak olyan információk is, amik másoknál nem. Ráadásul még hajlandóak többet is fizetni érte. Hát nem hülyeség az árverseny ha extra munkával drágábban vásárló boldog vevőink lehetnek? 🙂
Tudod mi a bónusz? Ha arra törekszel, hogy minél nagyobb örömet okozz a vásárlóidnak, akkor egyre több dícséretet fogsz kapni te magad is. Amitől a közérzeted is csak jobb lesz. Végre úgy fogod érezni, hogy van értelme a munkádnak. Ami még inkább csak erősíteni fog abban a hitedben, hogy előbb adj, és csak utána várj cserébe valamit.
Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenkinek mindig a kedvére kell tenni. Lesznek olyan emberek akiknek semmi sem lesz elég jó. Őket el kell engedni.
Nem, ez sem a könnyebb út lesz. De hidd el, megéri rálépni 😉