Értékteremtés

Olvasási idő: 3 perc

Amikor szabadúszó fejlesztő lettem akkor tudtam, hogy jó fejlesztő vagyok, de nem tudtam hogy mit kezdjek ezzel a ténnyel. Rengeteg marketinges céget követtem, de egyre csak azt éreztem, hogy annyi mindennel kellene foglalkoznom, hogy képtelenség mindent megvalósítani egyedül. Egész nap foglalkozhatnék a marketinggel, hogy mindent úgy csináljak ahogy azt a “nagyok” mondják, de akkor nem keresnék pénzt. Néhány tízezerrel a zsebemben pedig nem volt opció, hogy kiszervezzem a marketinget egy külsős cégnek. Igen, nem a legmegfelelőbb alkalomban kezdtem el vállalkozni, de nem volt más opció 🙂

Azóta eltelt 4 év és sokat tanultam. Mondhatnám hogy megtaláltam a siker titkos receptjét és vedd meg a könyvem vagy jelentkezz a kurzusomra, de ennek a cikknek a végén ilyen nem lesz. Inkább szeretném megosztani veled a gondolataim arról, hogy

A sikered zálogát egyetlen kérdésben kell keresned: hogyan adhatok még több értéket ehhez? Ha ezt a kérdést folyamatosan felteszed magadnak, és keresed a válaszokat rá, akkor jó eséllyel lehetsz sikeres az üzleti életben. Lehetek? Nem túl bíztató, ugye? Azért fogalmaztam így, mert attól még, hogy jó a termék / szolgáltatás amit nyújtasz, a reklám kelleni fog neki. Kisebb sikereket elérhetsz nélküle is, de ha mersz nagyobbat álmodni, akkor muszáj lesz megtanulnod eladnod magad. Na de térjünk vissza a kérdésemhez. Tudsz válaszolni rá? Ha segítsek még néhány másik kérdéssel.

  • Hogyan tehetem még egyszerűbbé a használatát?
  • Hogyan tehetem kényelmesebbé a folyamatot?
  • Hogyan spórolhatok időt a vevőimnek ezzel?
  • Hogyan tudom túlszárnyalni az elvárásokat?

A kérdések még több kérdést fognak szülni, de ne ijedj meg. Ez teljesen normális. Kérdezz, majd figyelmesen hallgass. Sokszor a sorok között olvasva kell rájönnöd az igazi problémára. Ha több figyelmet szentelsz egy ügyfélre, akkor jobb szolgáltatást / terméket tudsz kínálni neki, amit ők meg fognak hálálni.

Ezzel el is érkeztünk egy másik kérdéshez: mi van ha nem érdekel az ügyfélnek xy problémája? Van egy rossz hírem: rossz lóra tettél. Ha nem érdekel őszintén valamilyen problémának a megoldása, akkor jobb ha keresel egy másikat, amivel szívesebben foglalkozol. Tim Ferris szokta javasolni, hogy old meg egy saját problémád ami nagyon frusztrál, majd add el a megoldást másoknak is, akik hasonló cipőben járnak.

Twitteren Justin Jacksontól olvastam még egy érdekes megközelítést: döntsd el, hogy kiknek segítenél szívesen, és utána old meg az ő problémáikat. Ha szívesen dolgozol valamin, akkor a munka sem egy gyötrő tevékenység. Különben mi értelme van a munkának? Jó nyilván szükséged van a pénzre, de amint megvan a megélhetésedhez szükséges mennyiségű pénz a motivációd is csökken. Ha pedig ez bekövetkezik és te nem szereted amit csinálsz, akkor bizony bajban vagy.

Hogy vissza kanyarodjak az eredeti témához: könnyebb úgy nagyobb értéket nyújtani másoknak ha komolyan érdekelnek a nehézségeik amikkel szembe néznek. Ráadásul nem csak a pénztárcád fog dagadni hanem a közérzeted is sokkal jobb lesz. Elvégre nem azért vagyunk itt, hogy nyomorúságosan érezzük magunkat miközben végig dolgozzuk az életünket.

Menü bezárása